Peer Swinkels FoodManager van het Jaar
Peer Swinkels FoodManager van het Jaar Shelflife

Peer Swinkels FoodManager van het Jaar

· leestijd 1 minuut Algemeen

Peer Swinkels, directeur Bavaria Nederland en lid van de directie van Bavaria N.V. is de nieuwe FoodManager van het Jaar. Swinkels is daarmee de opvolger van Sander van der Laan, algemeen directeur Albert Heijn en COO Ahold Europe. De bekendmaking vond vanavond plaats op het Nationaal Food Congres dat vandaag en morgen plaatsvindt in het Kurhaus in Scheveningen.

De FoodManager van het Jaar is een initiatief van FoodPersonality, maandblad voor de supermarktsector. De uitverkiezing van de FoodManager van het Jaar vindt in een aantal ronden plaats. Het traject start ieder jaar met een voordracht van tien tot vijftien kandidaten door de redactie van FoodPersonality.

Deze longlist wordt door de Raad van Advies van het Nationaal Food teruggebracht tot een shortlist die vervolgens wordt voorgelegd aan een jury die bestaat uit de laatste vijf FoodManagers van het Jaar. Hun keuze wordt tenslotte nog voorgelegd aan de voorzitters van het CBL (koepelorganisatie van de supermarkten) en de FNLI (koepelorganisatie van de levensmiddelenindustrie).

Het juryoordeel bij de uitverkiezing van Peer Swinkels luidt als volgt:
“Peer Swinkels werd in 2004 samen met enkele van zijn neven lid van de directie van Bavaria. Hij en zijn neven kregen een opdracht mee van de Swinkels-generatie van daarvóór: continuïteit van het bedrijf en bij voorkeur uitbouw van het bedrijf, voortbordurend op de eerdere successen. Nu, negen jaar later, is Bavaria een zeer gerespecteerde speler binnen de brouwers en binnen de producenten. Het merk Bavaria is populair gemaakt en het heeft een mooie reputatie. Het assortiment biervarianten van ‘Lieshout’ is er een om trots op te zijn.

En de ‘rumour around the Bavaria-brand’ is een voorbeeld van uitstekende, originele – zeg maar gerust: prikkelende – marketing en marketingcommunicatie. We wijzen hierbij op de tv-commercials met Mickey Rourke, Hugh Hefner en Charlie Sheen, maar vooral op de Leeuwenhose van het WK in 2006 en, niet te vergeten, op de Bavaria-jurkjes Dutch Dress voor het WK van 2010.

We willen verder wijzen op de innovativiteit van Bavaria, dat als kleinere speler tussen de grote brouwers telkens opnieuw de bierdrinker met nieuwe, gewilde bieren verrast, zowel het alcoholhoudende premiumbier Swinckels’ Volmaakt in de horeca als het alcoholvrije Bavaria 0.0% Wit, dat met name in de retail enkele jaren geleden een succes werd.

Daarnaast willen we opmerken dat de jury Peer Swinkels als een marketeer en leidsman tegelijk beschouwt, die jovialiteit en wellevendheid in de omgang combineert met marktintelligentie en een groot verantwoordelijkheidsgevoel van het erfgoed van een familiebedrijf. We beseffen dat Swinkels vergeleken met andere Foodmanagers van het Jaar op nogal jonge leeftijd zijn uitverkiezing krijgt, maar het mag gerust gezegd worden dat hij dat nu al heeft verdiend.”

In het oktobernummer van FoodPersonality volgt een uitgebreid verslag van het Nationaal Food Congres, inclusief de uitverkiezing van Peer Swinkels.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.