Van den Tweel breidt uit
Van den Tweel breidt uit Shelflife

Van den Tweel breidt uit

Algemeen

Ondernemer Gerard van den Tweel breidt zijn caribische imperium gestaag uit. Wat begon met de eerste overzeese Albert Heijn (in Zeelandia, bij Willemstad op Curacao), strekt zich inmiddels uit tot aanwezigheid op de drie benedenwindse eilanden. De laatste aanwinst is Bonaire Warehouse, een warehouse club naar Amerikaans model, tegenover Van den Tweels eigen supermarkt op Bonaire.

Met de aankoop verstevigt Van den Tweel zijn grip op Bonaire, waar hij recent ook de Bonaire Food Group in het leven riep, een groothandel die zowel verse als houdbare producten levert en tevens beschikt over een eigen bakkerij en slagerij. Ook op Curacao heeft Van den Tweel een eigen groothandel opgezet, de International Fresh Company, die versproducten levert aan winkels, horeca en grootverbruikers.

Van den Tweel heeft nu op Curacao twee winkels - de Albert Heijn in Zeelandia (3.000 m2 vvo) en de Van den Tweel Supermarket Jan Thiel (circa 1.000 m2 vvo). Op Aruba heeft Van den Tweel eerder Ling & Sons overgenomen, de grootste en bekendste supermarkt op het eiland (3.000 m2 vvo en 60.000 sku’s). Op Bonaire was er al de Van den Tweel Supermarket Bonaire (circa 2.000 m2) en nu dus ook Bonaire Warehouse. 

(Foto’s: met dank aan Kusters Trading, Curacao)

Van den Tweel breidt uit
Van den Tweel breidt uit

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.