Wakker Dier opent aanval op Hoogvliet
Wakker Dier opent aanval op Hoogvliet Shelflife

Wakker Dier opent aanval op Hoogvliet

Algemeen
Wakker Dier start vandaag een campagne tegen kiloknallers bij Hoogvliet. De supermarktketen had in het derde kwartaal namelijk veel vlees en vleeswaren zonder dierenwelzijnskeurmerk in haar folder staan. Na Emté en Albert Heijn neemt Wakker Dier nu Hoogvliet op de korrel. Dat het ook anders kan bewijst Plus, aldus Wakker Dier. Het afgelopen kwartaal bleek Plus de eerste supermarkt in Nederland met meer keurmerkaanbiedingen dan kiloknallers.
Wakker Dier - Hoogvliet
De campagne tegen Hoogvliet richt zich op Zuid-Holland, een provincie veel Hoogvlietfilialen. In deze regio worden klanten met paginagrote krantenadvertenties gewaarschuwd voor de ‘werkelijke prijs van kiloknallers’. Anne Hilhorst, campagne- en beleidsmedewerker bij Wakker Dier: “Met de boodschap ‘Kiloknallers van Hoogvliet kosten meer dan je denkt’ laten we het leed achter dit vlees zien. Bij industrievarkens wordt bijvoorbeeld de staart afgesneden, vaak onverdoofd. Alleen zodat de varkens in de krappe, kale hokken niet uit stress en verveling op elkaar staart kunnen bijten.”
Wakker Dier wil dat supermarkten stoppen met kiloknallen; aanbiedingen plaatsen van vlees zonder keurmerk. In plaatst daarvan zouden ze juist diervriendelijkere producten in de aanbieding moeten doen. Hilhorst: “Als er meer aandacht komt voor diervriendelijkere alternatieven, dan zal de verkoop hiervan ook stijgen.” Afgelopen zomer werden daarom al campagnes tegen Emté en Albert Heijn gevoerd vanwege het, volgens Wakker Dier, vele kiloknallen.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.