WK-omzet (week 23): oranjekoorts stijgt
AlgemeenDe afgelopen week behaalden de supermarkten een omzet van € 614 miljoen, € 17 miljoen meer dan in een gemiddelde week in 2010. Over de afgelopen 2 weken is er € 24 miljoen extra omzet gerealiseerd.
Volgens onderzoeksbureau GfK, dat de prestaties van oranje-acties nauwgezet volgt, stijgt de oranjekoorts gestaag, maar blijft het aantal gekochte oranjeproducten (in relatie tot Koninginnedag) nog altijd achter bij het WK 2006 en EK 2008
Vooral in de Randstad (Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht) worden veel oranjeproducten gekocht. Ook huishoudens met kinderen kopen veel oranjeproducten.
De top 5 oranjeproducten van deze week zijn:
1. M&M’s WK editie
2. Bifi Oranje supporter
3. Campina Oranjevla
4. Buys WK zoenen
5. Celavita Oranje Hempies
Opvallend is dat de veelbesproken Dutch Dress van Bavaria zich ondanks alle media-aandacht niet in de top-5 heeft weten te vestigen.